הראשון לספטמבר הגיע- חוזה לשגרה

חזרה לשגרה- כולנו חווינו את החופש הגדול: זמן עם אמא, אבא, סבא, סבתא, קייטנות ונופשים. אבל זהו נגמר וצריך לחזור לשגרה. איך עושים את זה נכון?
קודם כל, מתחילים שבוע שבוע מראש בהדרגה לבנות ולהסתגל לסדר יום, שעות שינה, ארוחות, פעילויות. חזרה לשגרה יכולה להיות חוויה נהדרת עם עושים אותה נכון.

ממה מתחילים?

עם כללים ברורים

1. כאשר מגיעים הביתה מניחים את התיק/ נעליים במקום מוגדר מראש.

2. זמן ארוחת צהריים/ ערב הינה שעה קבוע.

3. תעזרו לילדים שלכם בקשרים חברתיים- תזמינו או תלכו לחבר.

4. זמן המסכים חוזר לשגרה: ילדים בגן חובה חצי שעה ביום, ילדים בבית ספר עד שעה ביום.

5. זמן ההשכבה – חוזר ל19:30-20:00 בערב.

שני שושן הורים טובים

על מה חשוב להקפיד כאשר חוזרים לשיגרה

1. תהיו עקביים בבקשות שלכם. זכרו שאם ביקשתם משהו תוודאו ותדאגו שהם יבצעו את המטלה. כמובן תעדכנו אותם מראש מה תהיה ההשלכה לאי ביצוע המטלה.

2. סבלנות- בימים הראשונים הילדים יהיו מאופקים במסגרות- כך שיש סיכוי שהם יפרקו קצת בבית. תהיו סבלניים ורגישים, תשקפו ותכילו מצבים בהם אתם מזהים קושי.

3. הילדים יבדקו אתכם ואת הגבולות שהענקתם, תהיו נחושים אך רגישים. התפקיד שלהם הוא לבדוק גבולות, התפקיד שלנו הוא להעניק את הגבול.

4. כשהילדים חוזרים הביתה תתעניינו, תשאלו שאלות ספציפיות: "מה למדתם היום בשפה?", "עם מי שיחקת בהפסקה/ בחצר?"

5. תארגנו את רוב הדברים ערב קודם: מה לובשים, נועלים, תסרוקת (קוקו או צמה), מה להכין בכריך, מה אוכלים לארוחת בוקר. כך תחסכו זמן יקר בבוקר כשאתם לחוצים לצאת. לילדים קטנים אני ממליצה לתת לבחור מתוך 2 אופציות.

6. סדר יום קבוע- חוזרים מביה"ס, אוכלים צהריים, מכינים שיעורים, עושים מטלות בית (כן אני מאוד ממליצה על זה- אפשר פינוי מדיח, יציאה עם הכלב לפיפי…) אחרי זה אפשר חברים, טלוויזיה, משחק מחשב או כל כיף אחר.

7. ילדים שהלכו לישון מאוחר בחופש, לא יהיה פשוט להירדם מוקדם. תזכרו את זה ותהיו סבלניים- תשקפו שאתם מבינים שהם לא רוצים לישון עכשיו, אבל מחר יש גן/ ביה"ס וצריך לישון.

8. נצלו את העובדה שחופש ראש השנה וסוכות יוצאים השנה מוקדם – תזכירו להם שעוד מעט שוב חופש וניתן יהיה ללכת לישון מאוחר, לבלות ולנפוש.

9. זכרו שאתם חיכיתם לראשון לספטמבר – הילדים חיכו פחות. אתם מאושרים אבל הילדים בתקופת הסתגלות, הכל חדש, לא מוכר ואפילו קצת מפחיד.

10. הכי חשוב- תאמינו בהם- הם יכולים!!!!

ילדים שהיו בשנה שעברה שובבים – גדלו ולמדו עוד טיפה על סבלנות. ילדים שהיו ביישנים- גם הם גדלו יחד עם ביטחון עצמי. תמנעו מסטראוטיפים שאתם נותנים לילדים שלכם "הבחור שלי ילד חכם, האמצעי צריך לרדוף אחריו על מנת שיעשה משהו…". מוכר לכם? זה בדיוק מה שלא צריך לעשות, תהיו חיוביים תאמינו בהם, ילדים משתנים וגדלים מהר, אך שינוי של סטריאוטיפים והרגלים לוקח זמן לשחרר.

לכתבה בנושא כך תכינו את הילד לכניסה לגן חדש לחצו כאן

לכתבה בנושא איך להכין ילד לבית הספר / כיתה א' לחצו כאן


יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

או WhatsApp

.

עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

תתנסי

.

.