איך משתפים נכון ילד-שיתוף הינו צורת תקשורת שבה אנו חולקים את הסובבים אותנו בדברים שחשובים לנו. בשיתוף אנחנו מדברים עם הילד ולא אל הילד.
לשיתוף יש קשר ישיר להקשבה, זה שמשתף מקווה שיקשיבו לו. תקשיבו ללא עיסוקים נוספים.
שיתוף יכול להיות מילולי או מעשי. למשל, שתפו את ילדכם בקניות או בניקיון בית. לא בתור מטלה אלא מתוך רצון לשיתוף.. "בואי תעשי עם אמא"..
זכרו, תמיד כדאי לשתף כמה שיותר. אך אל תשפטו את ילדיכם בנושאים שבנו לבינה. (אינטימיות, ריבים וכו')

קושי בפעולת השיתוף
1. אנחנו לא תמיד מעוניינים להקשיב מהפחד להתמודד עם מה שייאמר.
2. אנחנו מעדיפים לא להעמיס על ילדינו חוויות שנראות לנו קשות.
3. אנחנו מעדיפים לא לשתף את הילדים מתוך מחשבה שזה בטוח לא יעזור לנו.
4. אנחנו לא מחשיבים את הדעות של ילדינו מהידיעה כי הם קטנים ואין להם מספיק ניסיון חיים.
5. אנו תמיד רוצים להיות חזקים מול ילדינו ולא לשדר חולשה או מצוקה.

לפני שמשתפים צריך לזכור כי אנחנו עושים את פעולת השיתוף רק כאשר הילד פנוי להקשבה ולא בזמן שהילד עסוק בפעילות אחרת. תתחילו את השיתוף במשפטים ברורים כגון: "אני רוצה לספר לך משהו", "אני רוצה לשתף אותך במשהו שקרה לי", "את רוצה/ יכולה להקשיב?"
אל תשתפו את ילדכם מרצון לשפוך או מתוך מניפולציה לקבלת שיתוף חזרה. אם אתם רוצים עצה מילדכם תגידו להם את זה בצורה ישירה.

שני שושן- הורים טובים

כאשר אנחנו משתפים את ילדינו אנחנו מרוויחים:

1. שיתוף תורם לאווירה משפחתית תומכת וקרובה.
2. שיתוף גורם לאדם להרגיש שייך ואף להכיר את זה שמשתף בצורה יותר מעמיקה. כך הילד לומד להכיר את הוריו בצורה יותר עמוקה.
3. שיתוף מלמד את הילד להקשיב בסבלנות.
4. שיתוף בהרבה מקרים מצמצם את תגובות הילדים אחרי חיפוש לתשומת לב.
5. שיתוף מחזק את הערך העצמי של המשתף- מקשיבים ומספרים לי, דעתי חשובה.
6. במהלך השיתוף הילדים לומדים איך אנחנו המבוגרים מתמודדים עם מצבים מסוימים. (למאמר בנושא השפעות דוגמא אישית לחצו כאון)
7. שיתוף גורם לילד להבין מה בעצם אנחנו מבקשים מהם.

מתי כדאי לשתף ביחד את כל ילדי הבית ומתי יש לשתף כל ילד בנפרד

תמיד תיקחו בחשבון את גיל ילדכם. אתם לא יכולים לשתף במקביל ילד בין 3 וילד בן 7.
החלטות משמעותיות המשליכות על כל בני הבית וקשורות לסדר היום, למשל מעבר דירה, כדאי לעשות את השיתוף באווירייה משפחתית כשכולם ביחד.
תשתפו לבד את הילד כשהשיתוף נוגע אליו. כך הילד מקבל תחושת התייחסות אישית וירגיש את השייכות.

שיתופים חריגים:
כאשר מתרחש מוות במשפחה, תספרו כמה סיפורי ילדים שיש בהם אלמנט של מוות. אחרי שאתם רואים כי הילד מבין מה זה אומר אפשר להסביר על המקרה המצער.

גירושין- התחילו את השיחה בהסבר על סוגי משפחות (משפחה שיש בה אמא ואבא, משפחה עם רק אמא\אבא, משפחה עם 2 אבות\אמהות ומשפחות אחרי גירושין).
זכרו, הליך גירושין יכול לערער את האמון של ילד בעולם המבוגרים. אני ממליצה לקבל התייעצות פרטנית לפני שמשתפים את הילד.


יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

מרגישה שאת רוצה התנהלות דומה, איך לא יודעת היכן להתחיל?

אני כאן בדיוק בשביל לעזור לך, אני כאן בשבילך, בשביל המשפחה שלך!

דברי איתי או תכתבי לי, עוד היום. ללא תשלום אני כאן על מנת לעזור לך לחוות חוויות חיוביות, להראות לך שיש דרך אחרת!

נייד: 0526-309-308

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

    בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

    תתנסי