נוכחות הורית היא השגחה הורית

נוכחות הורית- מה זה המושג הזה? מה הוא אומר ולמה הוא כל כך חשוב:

כאשר אני מדברת עם הורים, אני הרבה פעמים שומעת שאלות כמו "אבל מה אני אעשה עם הילדים", "יש לי המון דברים לעשות בבית, מתי אני אנוח"..

נכון, זה לא פשוט בכלל, אבל אם נבנה סדר יום מסודר ונחלק תפקידים גם לילדים (פינוי מדיח, הכנסת כביסה למכונה ועוד…), נוכל לפנות זמן איכותי אמיתי. כך נמצא זמן לנוכחות הורית.

נכון זה לא פשוט, אבל זה אפשרי!!!

נוכחות הורית זה הזמן בו עושים דברים שאהובים על הילדים שלנו – פעילויות שמעניינות אותם , נהיה שם עבורם עם כל תשומת הלב שלנו.
אנו ההורים לא צריכים לספק רק את הצרכים הבסיסיים כגון אוכל, כביסה, הסעות, חוגים ועוד. אנו חייבים להיות שם על מנת לתת להם דוגמא אישית, להראות להם שכאשר יש להם קונפליקט אנו שם לעזור, להקשיב, לתמוך ולכוון.

זכרו, יש הבדל גדול בין להיות בבית פיזית , לבין להיות עם הילדים!!!

על מנת להבין זאת, נסו רגע לדמיין את אחר הצהריים השגרתיים שלכם.. כמה מהזמן הייתם עם הילדים? כמה מהזמן עסקתם בנייד, מטלות הבית, סידורים, מיילים, ווטסאפ ועוד…

עכשיו קחו את כל המטלות, רכזו אותם ותחלקו אותם לזמנים. פעולות פנאי (שיחות ווטסאפ, טלפונים עם חברים, מיילים) תדחו לערב, אחרי שעת ההשכבה .

זמן ארוחת הערב תהפכו לזמן משותף להכנת ארוחה.

קיפול כביסה? פזרו אותה על הרצפה בסלון ותגידו לילדים מי שמצליח לעשות ערמה מהבגדים של עצמו הוא המנצח…

כך גם שיחקתם עם הילדים – זמן איכות משותף יחד עם ביצוע מטלות בית.

לאחר מכן הציצו בשעון- אופס יש חצי שעה פנויה. שחקו עם כל ילד בנפרד 10/15 דקות (השגתם זמן איכות פרטי לכל אחד).

במשך כל אחר צהריים כזה, ישנה נוכחות הורית. עם הזמן וההתמדה הילדים יפנימו שאתם מעורבים, יתפתחו שיחות במקום כעסים ומלחמות על תשומת לב.

שיחות יתחילו להוביל להקשבה ועם הזמן ניצור משפחה הרבה יותר מגובשת, הדוגלת בשיתוף פעולה. החשוב פה מכל הוא שהילדים ילמדו שאתם כאן עבורם, הם ירגישו בנוח לפנות אליכם ולהתייעץ בכל נושא ועניין

.

נוכחות הורית מתחילה בנוכחות מעורבת אבל היא לא מסתיימת שם. תתחילו להיות ערניים לחיי הילדים, דברו עם המורה / גננת, תנהלו שיחות עם צוות צהרונים/ חוגים.

הילד רואה את המעורבות שלכם, הוא מרגיש את הנוכחות שלכם גם אם אתם לא פיזית שם. הוא יודע ומרגיש שיש לו על מי לסמוך ויותר חשוב שיש מישהו שיכול לעזור לן כאשר יהיה לו קשה.

מה הילד לומד ומרוויח, נוכחות הורית פעילה:

1. נוכחות פיזית מעלה את הביטחון העצמי של הילד.

2. דוגמא אישית- ילד אשר נמצא עם ההורים שלו ורואה את ההורים שלו מתמודדים עם קונפליקטים של היום יום, לומד איך להתמודד איתם כאשר ההורים לא לצידו.

3. הילד מרגיש שייך: הילד יודע שיש לו עם מי לדבר. הוא יודע שכאשר הוא יפנה לאמו (אפילו אם הסיפור הכי לא מעניין אותה כרגע) היא תקשיב לו ותבין אותו.

4. כאשר ההורים רואים את הילדים שלהם, יש להם את היכולת לחזק את כל ההתנהגויות החיוביות וכך לגרום להתנהגויות בעייתיות להיעלם.

מסקנה :

א. אנו צריכים לבטא את הסמכות שלנו בנוכחות פיזית ולא בסמכות כוחנית.

ב. אנו חייבים להתאים את גישתנו לפי שלבי ההתפתחות של ילדינו.

ג. אנו צריכים למצוא את האיזון בין המצאות ארוכה בבית אך נתינה מעטה לילדנו, לבין הנמצאות קצרה בבית עם נתינה גבוה עבור ילדינו.

ד. הכי חשוב- הורה טוב, הוא הורה שטוב לו!

אני מזמינה אותכם לקרוא תוכן נוסף "למה צריך זמן איכות- קשר הורה ילד- זמן איכות!" לחצו כאן

.

יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

להמלצות הורים בפייסבוק לחצו כאן

By |2021-12-08T09:29:35+02:00אוקטובר 3rd, 2020|בלוג|סגור לתגובות על נוכחות הורית היא השגחה הורית
עבור למעלה