למה צריך זמן איכות- קשר הורה וילד- זמן איכות!

לכולנו יש זיכרונות מהילדות, חלקם יפים וחלקם פחות.
בעידן של היום אנו מנציחים כל רגע על ידי מצלמה, אבל האם אנחנו באמת זוכרים את הרגעים? ויותר חשוב, האם אנו ההורים מייצרים את הרגעים הללו עבור ילדנו? זמן איכות מוגדר על ידי מומחים כפרק זמן שמוקדש נטו לילד. כל פעולה של אחד על אחד מה שחשוב כאן זאת האינטראקציה בין ההורה לילד, עשייה משותפת ותקשורת הדדית.

כן כן, מיד כולנו חושבים על רגשות אשם. ככל שנדבר על זמן איכות עם הילדים כך גם נרגיש אשמים יותר. אבל לפני שנתחיל, אני אדגיש שהדורות והגישה לילדים עברו כברת דרך. כיום אנו עובדים יותר שעות, שולחים את הילדים לצהרונים, חוגים ופעילויות העשרה. הזמן שלנו (זמן האיכות) מתקצר משמעותית. עכשיו כל מה שנשאר זה להתאים סדר יום חדש, ללו"ז של שנות ה-2000!.

זמן איכות מוגדר על ידי מומחים כפרק זמן (לא מוגדר בזמן מדויק) שמוקדש נטו לילד. כל פעולה של אחד על אחד (משחק, שיחה, בילוי.. הינו זמן איכות). מה שחשוב כאן זאת האינטראקציה בין ההורה לילד, עשייה משותפת ותקשורת הדדית. (צפייה משותפת בטלוויזיה זה לא זמן איכות!)

אז מה עושים בזמן איכות?

1. ציור – במהלך הציור לנהל שיחה על מה שמציירים, מה רוצים לצייר, איך כדאי לתכנן את הציור וכד'.

2. משחק משותף- הילדות שלי אוהבות מחבואים. כל משחק הוא זמן איכות, תוך כדי משחק יש אינטראקציה ושיתופיות עם הילד.

3. פעילות מחוץ לבית- ג'מבורי, מגרש משחקים. כאן אתם לא יושבים בצד ונותנים לילד לשחק שם לבד, אלא ממש משחקים איתו, מעודדים אותו כאשר הוא מטפס בסולם או מתגלש במגלשה. (זה לא זמן איכות לאימהות בספסל – זה הזמן של הילד).

4. אפשר זמן מחשב (אם ממש מתעקשים). ניתן להראות לילד תמונות שלו כתינוק (הם מאוד אוהבים את זה) או סתם לראות תמונות מטיולים קודמים. כמובן ללוות את הפעילות בשיחה. ניתן גם לשחק במשחק מחשב אבל חשוב שזה יהיה משחק משותף ולא ילד מול מחשב ואתם רק יושבים בצד.

5. לבשל יחד- כן ניתן להכין ארוחת ערב ביחד. (תכינו את עצמכם מראש, כנראה זה ייקח יותר זמן ויהיה בלאגן ולכלוך).

6. זמן איכות בנסיעה ברכב- לאלה שמרימים גבה, אפשר לנהל שיחה או לשחק משחקי מילים עם הילד, זה הופך את הנסיעה לאיכותית ומעניינת. בנוסף השיחה מספקת יחס אישי לילד.

7. זמן איכות בזמן הארוחה- ברגע שהילדים יושבים לארוחה, נצלו את הזמן. ספרו להם ושתפו אותם איך עבר היום שלכם, עם הזמן הם יתחילו לשתף גם אתכם בהתרחשויות של היום שלהם.

היתרונות של זמן איכות לילד:

חיזוק הקשר ההורי ילדי- הילד מבלה עם הוריו, מקבל דוגמא אישית להתנהגות ההורה במצבים מסוימים ולומד מזה. הוא רואה איך ההורה מתמודד עם שמחה, הפסד, שיתוף וכו'. ככל שיש יותר זמן איכות עם הילד כך כמות החיכוכים פוחתת עם הילדים בנושאים שמחוץ לזמן איכות.
ילד מרגיש אהוב- ככל שנבלה עם הילד בזמן משותף כך הוא ירגיש שאוהבים אותו, הוא ירגיש שהוא חשוב לאמא ולאבא. הוא מבין שזה זמן שפינו במיוחד עבורו.
פתיחות- כאשר ילד מבלה זמן איכותי עם הוריו הוא יתחיל לשתף את ההורים גם בקשיים שהוא חווה על מנת להתייעץ.
יפחית ריבים בין אחים- הרבה פעמים הילדים (בצורה לא מודעת) רבים זה עם זה על מנת לזכות בתשומת לב הורית. כאשר הילדים יקבלו את זמן האיכות, יהיה להם פחות צורך לבדוק גבולות וליצור מריבות על מנת לזכות בתשומת לב. (ילד לא מבחין בין תשומת לב שלילית לחיובית- העיקר שהוא קיבל יחס).

טיפ- זמן איכות הוא לא זמן חינוך או הטפות מוסר. את השיחות הללו תנהלו בזמן אחר!

למאמר בנושא "נוכחות הורית היא השגחה הורית" לחצי כאן

שני שושן הורים טובים

מרגישה שאת רוצה התנהלות דומה, איך לא יודעת היכן להתחיל?

אני כאן בדיוק בשביל לעזור לך, אני כאן בשבילך, בשביל המשפחה שלך!

דברי איתי או תכתבי לי, עוד היום. ללא תשלום אני כאן על מנת לעזור לך לחוות חוויות חיוביות, להראות לך שיש דרך אחרת!

נייד: 0526-309-308 או במייל [email protected]

אני מזמינה אותכם לפנות אלי:

, WhatsAppבפייסבוק בכל נושא שמאתגר או מטריד אותכם

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

    בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

    תתנסי