מה עושים כאשר פעוט מתעורר בלילה למוצץ – כאמא אני יכולה להגיד שמוצץ זה אחד החפצים המשמעותיים ביותר עבור הפעוט. המוצץ מאפשר לנו להרגיע את התינוק שלנו באופן שלא מצריך מאיתנו יותר מידי התעסקות, המוצץ עוזר לפעוט שלנו להירדם, מוצץ מסייע לפעוט להירגע בזמני חיסון או שהוא לא מרגיש טוב, המוצץ עוזר לפעוט בצמיחת שיניים…אבל כאשר פעוט מתעורר למוצץ בלילה זה כבר נושא מתסכל.

מבחינתי כאמא מוצץ הוא מרכיב חיוני מאוד בטיפול בפעוט.

אחד הדברים המתסכלים שיש עם המוצץ זה הנפילה שלו. במיוחד בלילה כאשר הפעוט מעיר אותנו כי הוא זקוק למוצץ על מנת לחזור לשינה.

אז איך גורמים לפעוט לישון בלילה ללא צורך שיעיר אותנו על מנת להחזיר לו את המוצץ?

אקדים ואומר שפעוטת שמתעוררים בלילה לקבלת מוצץ הורגלו למצב שההורים שלהם תמיד נותנים להם אותו, כך שהפעוט לא פיתח מיומנות לקחת אותו בעצמו.

.

שני שושן- הורים טובים

.

שלב ראשון לקיחת מוצץ

מתחילים תרגולים של לקיחת מוצץ באופן עצמאי במהלך היום. תמיד הפעוט רוצה את המוצץ אנחנו נניח אותו בסביבת השג היד שלו ונעודד אותו לקחת לבד. גם אם הפעוט מכניס את המוצץ לפה הפוך תנו לו זמן תרגול הוא ילמד להפוך אותו ולהכניס אותו לפה כמו שצריך.

שלב שני

בכל פעם שאתם ההורים נאלצים לתת לפעוט את המוצץ תעשו את זה באופן הבא: מכניסים את המוצץ לכף היד של הפעוט ועם היד שלכם ביחד מובילים את ידו לפה.

שלב שלישי

מאתגרים קצת את הפעוט. מרחיקים את המוצץ ממנו, מניחים אותו הפוך. נותנים לפעוט את כל אפשריות האימון לגישה למוצץ באופן עצמאי.

שלב רביעי

תרגולי לילה. בכל פעם שהפעוט דורש מוצץ מספקים לו אותו כפי שמתואר בשלב השני. בנוסף מניחים כמה מוצצים בפינות של העריסה. באופן קבוע.

שלב חמישי

ברגע שהפעוט שולט בהכנסת מוצץ באופן עצמאי. מתחילים לאפשר לו לקחת לבד את המוצץ. בשלב ראשון מובילים עם היד שלכם את היד שלו עם המוצץ לפה. אחרי זה רק עוזרים לו למצוא את המוצץ או ללמוד את המיקום של המוצצים במיטה. עם הזמן ותרגול הפעוט ייקח את המוצץ באופן עצמאי ולא תרגישו שהוא התעורר בלילה.

למאמר בנושא: הרדמה עצמאית של תינוק – מאיפה מתחילים ….? לחצו כאן

.

יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש  גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.

מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308

או במייל   [email protected]

או  WhatsApp

 

.

.

עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

תתנסי