כולם מדברים על מה לא אומרים לילדים, השאלה היא מה כן אומרים….

הכנתי לכם כמה דוגמאות לסיטואציות, המתרחשות ביום יום, על מנת לעזור לכם לדבר בצורה חינוכית לילדים:

"נו קדימה, תזדרז"

כאשר הורים מזרזים את הילד (גם אם הסיבות נכונות) האמירה מכניסה לחץ מיותר לפעולה שאותה מבצע הילד. כאשר אתם רוצים בכל זאת לזרז את הילד אמרו לו "אמא מאחרת, בוא נזדרז יחד כך נספיק להגיע בזמן". במקום לזרז רק את הילד המשפט הופך אתכם לקבוצה (ביחד). הילד מבין את המשמעות אך עכשיו הלחץ לא מופנה רק אליו.

"תתאמן ותצליח"-

כאשר הילד מבצע פעולה כלשהי האמירה "תתאמן עוד, כך תצליח" אינה מכוונת אותו להצלחה אלא יוצרת לחץ מיותר על הפעולה אותו מנסה הילד לבצע. במקום, תגידו "המגדל שלך מאוד יפה, רואים שהתאמצת והתאמנת וכך הצלחת"- זוהי תוצאה הגיונית הילד יודע שהתאמץ ויודע שהצליח.

"זה לא נורא, הכל בסדר"

כאשר ילד נופל ומקבל מכה , התגובה של ההורים בניסיון להרגיע אותו היא "לא נורא, לא קרה כלום". באמירה זו, הילד לומד שהרגשת הכאב שלו אינו רגש נכון. "אם אמא אומרת שזה לא נורא, אז למה אני בוכה?! למה זה עצוב לי?!" אמירות כאלו מבטלות את הרגש של הילד. תמיד תגלו אמפתיה (כי באמת שכואב לו), אפשר לומר "חמוד נפלת, כואב? אמא תשב איתך עד שזה יעבור".

"כל הכבוד"

לומר לילד כל הכבוד מבלי לתאר את המעשה זאת אמירה סתמית וריקה מתוכן. "כל הכבוד שעזרת לאחותך למצוא את הנעל", זאת אמירה חינוכית אשר מעצימה את הילד ומגבירה את התדירות של ההתנהגות הרצויה.

שני שושן הורים טובים

"תיזהר"

כאשר הילד מטפס על סולם במגרש משחקים רוב ההורים יגידו "תיזהר לא ליפול", המשפט לא ילמד אותם כלום אלא יגרום לילדים לאבד את הריכוז. במקום, תנו לילד פתרון "חמוד שים לב, הסולם גבוה, תחזיק חזק בידיים". הילד הבין מיד ממה להיזהר ומה כן לעשות.

"אם לא תסיים את האוכל לא תקבל חטיף"

האמירה מלמדת את הילד שהוא חייב לסיים את האוכל על מנת לקבל חטיף. ערך חשיבות האוכל יורד, הערך של החטיף עולה. במקום, פשוט תגידו הפוך "אתה יכול לקבל חטיף לאחר האוכל".

"אני אעזור לך"

כאשר ילד משחק (מרכיב פאזל) והוריו מזהים את הקושי רוב ההורים יגידו "אני אעזור לך" ומתחילים לעזור. בדרך כלל הם יתקלו בתגובה "לא , אני לבד". ילדים צריכים עצמאות, זאת המעצמה האישית שלהם, זה מה שהם ייקחו איתם לעתיד. במקום לעזור פשוט תכוונו אותם. "חמוד תנסה את החלק הירוק בפינה", או תשאלו שאלות, "אתה חושב שכאן יתאים ירוק או כחול, מה אתה אומר?"


יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון:0526-309-308 אי מייל: [email protected]

אני מזמינה אותכם לפנות אלי:

בטלפון, מייל, WhatsAppבפייסבוק בכל נושא שמאתגר או מטריד אותכם

.

עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

תתנסי

.

.