גמילה ממוצץ- כמה נוח לנו הדבר הקטן הזה וכמה קשה לנו ההורים לגמול את הילד שלנו מזה. אפילו ההחלטה שהגיע זמן גמילה ממוצץ דורשת לנו הערכות נפשית למהלך. כאמא ל 4 ילדים אני יכולה להגיד שמוצץ זה אחד החפצים המשמעותיים ביותר עבור הפעוט. המוצץ מאפשר להורים להרגיע את התינוק שלהם באופן שלא מצריך מהם יותר מידי התעסקות, המוצץ עוזר לפעוט להירדם, מוצץ מסייע לפעוט להירגע בזמני חיסון או שהוא לא מרגיש טוב, המוצץ עוזר לפעוט בצמיחת שיניים….
מבחינתי כאמא מוצץ הוא מרכיב חיוני מאוד בטיפול בפעוט..

השלבים הם:

מתי מתחילים:

1.גיל שנתיים

אני ממליצה להתחיל את הגמילה מהמוצץ אחרי גיל שנתיים. זכרו, אנו לא עושים שום שינוי לילד לפני שמסבירים לו. הכנה מראש!.

2. הכנה מראש

שיחת הכנה מראש לתהליך בשיחת ההכנה מראש, אתם מסבירים לילד שאתם מבינים שהוא אוהב את המוצץ מאוד מאוד אבל הרופא שיניים אומר שיש עכשיו המון שיניים בפה וחייבים לשמור עליהם. אני ממליצה לעשות את תהליך הגמילה בשיתוף מלא עם גננת או מטפלת על מנת לשמור על עקביות התהליך ולהימנע מבלבול הילד. אם בשלב הגמילה הילד נכנס לגן חדש, אני ממליצה כן לתת לו את המוצץ רק בהתחלה, לאחר מכן במהלך הפעילות היום-יומית רצוי לקחת לו את המוצץ.

3. גמילה הדרגתית-

את הגמילה מומלץ להתחיל בהדרגה. בהתחלה כדאי לצמצם את זמן השימוש. למשל בזמן "מעבר" בין הגן לבית , אחרי זה לוקחים ואז שוב, בזמן צפייה בטלוויזיה ושוב לקחת ואז בשינה.
בשלב האחרון לפני גמילה מלאה יש לתת לילד את המוצץ רק לפני השינה.

4.בית למוצץ

מיקום קבוע למוצץ לאחר שיחת הסבר לילד, אני ממליצה לבנות יחד בית למוצץ. זאת אומרת שברגע שמגיע הזמן להניח את המוצץ בצד, הילד יכול להניח אותו לבד. (בדרך זו אנו מלמדים אותו אחריות אישית) כך הילד מרגיש יותר בטוח, כי אנו לא לוקחים לו את המוצץ, אלא הוא מניח אותו לבד בתוך הבית שתכינו ביחד..

5. הכנה מראש לפרידה

הכנה מראש לפרידה ממוצץ כאשר הגעתם לשלב בו הילד משתמש במוצץ רק לפני השינה, עשו שוב שיחה בנושא והסבירו שאתם גאים בו שהוא הצליח לא להיות עם המוצץ במהלך היום. עכשיו בעוד X ימים (חייבים להחליט על תאריך מסוים שמתאים לכם ולילד, עדיף סוף שבוע) אתם נפרדים לחלוטין מהמוצץ. מומלץ בכל אחד מהשלבים לרכוש ספרים לילד, לספר להם איך אתם נגמלתם ממוצצים, כל דוגמה אישית או סיפור היא נהדרת ומעלה מוטיבציה.

שני שושן הורים טובים

6. נפרדים

נפרדים ממוצץ יש הורים שביום האחרון קושרים את המוצץ לבלון ומעיפים אותו לשמיים ביחד עם הילד, אני חושבת שכל פעולה יצירתית תהיה נהדרת כאן. הורים יקרים, ברגע שנפרדים מהמוצץ- אין דרך חזרה! מסיבה אחת ברורה- תאמינו בילד שהוא יכול, כי הוא באמת יכול. אמונה של הורה היא כמו אמונה שמגשימה את עצמה.

7.הכלה

להכיל את הקושי של הילד אל תיבהלו מהכעס של הילד. לילד מאוד נוח עם המוצץ, הוא מרגיע אותו והוא נעים לו. ברגע שאנו גומלים את הילד ממוצץ אנו מקשים עליו, אנו (לטובתו כמובן) לוקחים משהו שמאוד עוזר לו. כן הילד יבכה וכן הוא יכעס – אפילו התקפי זעם. כאן נכנס שלב ההכלה. (מאמר בנושא ההכלה – מה זה? ואיך לעשות הכלה נכונה לילד ניתן למצוא בעמוד שאני מנהלת בפייסבוק "הורים טובים") אנחנו לא נכעס ולא נתאכזב מהתגובה של הילד, אלא נבין אותו. כאשר ילד בוכה "אבל אני רוצה, אני רוצה, תתני לי", אנו נגיד לו "חמוד שלי, אני יודעת שאתה רוצה מאוד מאוד את המוצץ, אני מאוד מבינה שקשה לך ואני כאן לעזור לך, רוצה שנישב יחד בחיבוק ?". כל אמירה עם הבנה לתסכול היא נהדרת.

8. כלי להירגעות עצמית-

חדר הירגעות ילדים רבים מורגלים שמוצץ מרגיע אותם. אבל מה הילד צריך לעשות כאשר קשה לו ואין לו את המוצץ? כאן נכנס כלי חשוב מאוד "חדר הירגעות"
מה זה? ואיך זה עובד?, הסבר שכתבתי בנושא חדר הירגעות ואיך משתמשים בו נכון. לחץ כאן

9.שינה

שנת צהרים נתון אחד חשוב שלמדתי לאורך הדרך.. ישנם ילדים אשר מתקשים לישון צהריים אחרי גמילה ממוצץ, אם אתם מזהים את הקושי אצל ילדכם תבינו אותו, הגיע הזמן להפסיק את שנת הצהריים.

10 .אח עם מוצץ

ילד נוסף עם מוצץ בבית. הורים שיש להם תינוק נוסף ונמנעים מתהליך הגמילה מחשש שהילד הבוגר ייקח את המוצץ של התינוק, אל תחששו. פשוט תסבירו לילד את האמת, "אמא נותנת לכל ילד מה שהוא צריך, אתה גדול ואתה יכול לאכול ביסלי, הוא תינוק והוא יכול להיות עם מוצץ. אני יודעת שקשה לך ואתה ממש רוצה את המוצץ שלו, אנו ביחד נלמד שאתה יכול".

המלצה על ספר שיעלה את המוטיבציה של הילד הינו "הקטר הכחול שיכול" / ווטי פייפר".

מרגישה שאת רוצה התנהלות דומה, איך לא יודעת היכן להתחיל?

יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

או  WhatsApp

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

    בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

    תתנסי