ילד לא מוכן לקחת תרופה -לפני שאתחיל, חשוב לי לציין כי מאמר זה עוסק במתן תרופות לזמן קצר ולא למצב רפואי מתמשך ומורכב.לצערנו, תרופות וילדים זה מנגנון שהולך יחד. אנו ההורים יכולים לקבל המון החלטות ולגרום לילד לעשות פעולה שהוא לא רוצה לבצע, אבל כאשר זה מגיע ללקיחת תרופות, גמילה מחיתול וכד' אנו לא תמיד מצליחים – ילד לא מוכן לקחת תרופה! לא פעם אנחנו חוזרים מהרופא עם מרשם ביד וחושבים איך אנחנו הולכים לשכנע את הילד לקחת את התרופה.. הנה עוד שבוע של שכנועים ושוחד..ועדין ילד לא מוכן לקחת תרופה. ילדים מבינים מהר מאוד שהם אלה ששולטים ומחליטים על הסוגרים שלהם, הם יכולים לשתף פעולה ולפתוח את הפה והם יכולים שלא. כאן נכנס אלמנט אחר… הילד למד עם הזמן שהוא יכול להרוויח המון דברים: תשומת לב, פרסים, ממתקים, זמן טלוויזיה ועוד… הילד יתמיד בגישתו כדי ליצור הרבה עניין סביב התרופה כי הוא הבין שזה משתלם לו.

מה עושים? הילד חיב לקחת תרופה

1. תקשורת שמבוססת על הקשבה

דבר ראשון תשקפו ותסבירו לילד את החשיבות (בלי הפחדה של "ניקח אותך לבית חולים ויעשו לך זריקה"), ממש הסבר ברור מה קורה לגוף , מה ניתן או לא ניתן לעשות עם כאב, עייפות… אם ההסבר לא עוזר והילד עדיין מביע התנגדות,תחקרו אותו על הסיבה – זה רק הטעם? האם זה קושי אחר? מה הוא חושב שיעזור לו לקחת את התרופה? (ברגע שנבין את הבעיה נוכל לפתור אותה בצורה יעילה).

2. אחידות במסר-

כאשר הסברתם לילד את החשיבות וההכרחיות בלקיחת התרופה והוא עדין לא משתף פעולה, כאן זה המקום לעקביות. "אתה יכול לראות TV, אחרי שתיקח את התרופה", "אתה יכול לאכול שוקולד , אחרי שתיקח את התרופה", "אתה יכול ללכת לחבר, אחרי שתיקח את התרופה". לא עוד דיונים רחבים והסברים בלתי פוסקים אלא משפטים אחידים וברורים.

3. הכנה מראש בנוגע ללקיחת התרופה-

עוד בדרך לרופא חייבים להכין את הילד… "חמוד כאשר הרופא ירשום לך תרופה אתה תהיה חייב לקחת אותה..", "אני מבינה שזה לא טעים לך אבל זה משהו שאני לא מתפרשת עליו, התפקיד שלי הוא לשמור עליך ולדאוג לבריאותך והתפקיד שלך הוא לבלוע את התרופה"…

4. רגע בתהליך-

אני מבינה שזה ממש מרגיז כשהילד מחליט לא לקחת את התרופה, אבל ככל שתתרגזו יותר כך רק תגבירו את ההתנגדות של הילד ( אתם יוצרים יותר עניין בנושא). תנשמו עמוק ואל תתרגזו, יכול להיות שזו התנהגות מתוך הרגל ולוקח זמן לשנות הרגלים. יכול להיות שזאת התנהגות חדשה ולכן תגובה נכונה תמנע התנהגות חוזרת.

5. פרסים ושוחד כאשר הילד מתנגד לתרופה-

כמובן שזה הפתרון האחרון בשרשרת ורק אם ניסינו קודם הכל… ה"פרס" לא חייב להיות מתנה גדולה, יש ילדים שמדבקה אחת יפה מספקת אותם.

שני שושן הורים טובים

6. כאשר הילד מסכים לקחת את התרופה

זו סיבה למסיבה! כאן זה המקום שלכם לעשות המון עניין סביב זה, ככל שתעצימו את רגעי ההצלחה ולא תתנו תשומת לב יתרה ברגעי משבר כך הילד ילמד שמשתלם לו יותר לקחת את התרופה מאשר להתנגד.

7. שיחה עם הרופא ילדים בנושא מתן תרופות-

ניתן לשקף לרופא את נושא ההתנגדות של הילד. הרופא יכול להתאים תרופה שניתן לקחת פעם ביום במקום תרופה שלוקחים 3 פעמים ביום וזה יקל עליכם.

8. לקטנים ממש

אני מדברת הרבה על דוגמה אישית וחשיבותה. כאשר בנותיי היו קטנות, הייתי מכינה 2 מזרקים עם תרופה. אחת (עם פטל) שאני לוקחת והשנייה עם התרופה והבת שלי לקחה, ככה היא הרגישה פחות לבד בתהליך…

9. זכות בחירה

לפני מתן התרופה אפשר להציג 2 אפשריות: "או שלוקחים את התרופה במזרק, או שלוקחים מכוס.. מה אתה בוחר?" יש ילדים שמשפט זה יעשה את העבודה ויש כאלה שלא, שווה לנסות.

10. טיפ ששמעתי מרופא ילדים-

ניתן לתת ארטיק לפני מתן תרופה, ככל שהלשון תהיה מקוררת יותר כך בלוטות הטעם רדומות יותר והטעם פחות מפריע בלקיחת התרופה.

11. שקפו רק את האמת

תסבירו לילדים שאתם מבינים שזה לא טעים, שקשה לבלוע… תנו דוגמא אישית "גם אני לא חושבת שהתרופה טעימה". ככל שתשקפו יותר כך הילדים ילמדו והכי חשוב, ירגישו שמבינים אותם.

12. הסחת דעת-

לילדים קטנים ניתן להשתמש בהסחות דעת, למשל צפייה בטלוויזיה או משחק בטלפון…

אם יש לכם עוד טיפים מעניינים בנושא, ספרו לי ונוכל לפרסם אותם לכל קהילת האמהות שמתקשות במתן תרופות…

מרגישה שאת רוצה התנהלות דומה, איך לא יודעת היכן להתחיל?

יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

או  WhatsApp

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

    בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

    תתנסי