תתנהלות בחופש הגדול

התנהלות בחופש הגדול – אין ילד שלא אוהב את החופש הגדול, אין ילד שלא מחכה לו. לעומת זאת, אין הורה שלא תופס את הראש, מה נעשה עם החופש הגדול של הילד… מכיוון שיש כאן 2 עולמות מנוגדים, אני כותבת לכם מדריך קצר…

כרגיל, אתחיל עם החוויה של הילד. הילד מאושר שעכשיו הוא בחופש, הוא יכול לשחק יותר, להיות עם אמא ואבא יותר ולבלות יותר. יש ברכה, יש ים – בקיצור תענוג. הילד לא מתעניין כלל בהתנהלות בחופש הגדול. הוא מרגיש את ה"חופש".

אבל מה הילד מרגיש כאשר הוא שומע את ההורים שלו מקטרים עם חברים או אפילו בניהם, "מה נעשה איתם, איך נסתדר כשעכשיו הם רוב היום בבית."

הילד אמנם מאושר מאוד, אך הוא לא מצליח להבין.. מה כל כך קשה להורים?? מה הם לא רוצים לבלות איתי? הילד לא מבין ש-"לחץ" שלכם הוא על תפעול התנהלות בחופש הגדול.

אני מזכירה לכולנו, הורים יקרים, ילדים מבינים הכל, רואים הכל ומרגישים הכל. אם יש לכם תסכולים וקושי, תביעו אותם כאשר הם לא בסביבה בכלל. (בעבודה, אחרי שהם ישנים…)

הורים- על מה חשוב להקפיד בחופש:

1. סדר יום

כן אמנם סדר היום עכשיו משתנה, אך הוא חייב להיות. ילדים צריכים לדעת מה עושים ומתי. כאשר הם לא יודעים הם מופתעים כל פעם מחדש, ההפתעות הללו (גם אם הן טובות) מקשות מאוד. ילד לא תמיד יכול להכיל התלהבות שהולכים לסופרלנד, הילד יתחיל לקפוץ ולהשתולל מאושר. ההורה מהצד השני יחשוב, "מה זה הבלגן הזה, אם הם מתנהגים ככה בבית מה יהיה בסופרלנד"..

אז כמו שאמרתי סדר יום (לאלה שאין קייטנה) : מתעוררים עד 9:00 (אין צורך לשנות להם את זמן השינה- חייבים לשמור על מסגרת בין יום ולילה גם בחופש. במיוחד לילדים עד גיל 9). ארוחת בוקר, אחרי זה משחק חופשי, אפשר עם אחים, הורים לבד.

ב- 11:00/ 10:00 פעילות מחוץ לבית (חברים, ברכה, ים, יצירה, פארק (אם לא חם מידי).

13:00 ארוחת צהרים, מכינים ארוחה ביחד, הורה וילדים. גם פעילות נהדרת וגם זמן איכות.

14:00 זמן מסכים (תגבילו את הילדים הקטנים לגג חצי שעה/ שעה ביום , ילדים בוגרים עד שעה וחצי). כאשר אני אומרת מסכים – זה כולל הכל, כן גם טלפונים חכמים.

ב 16:00 זמן שעמום (כן, ילדים צריכים להשתעמם, כאן הם הופכים להיות מאוד יצירתיים. כאשר ילד מגיע אליכם ואומר "אמא משעמם לי" אל תציעו לו פתרונות, אתם לא צוות "הווי ובידור" תשאלו שאלות: " אני מבינה, מה אתה חושב שכדאי לעשות" יכול להיות שהילד יענה "אני לא יודע משעמם לי" אז תחזירו לו את התשובה "אני מאמינה שאתה כן יודע, אני בטוחה שאם תחשוב רגע תמצא לעצמך תעסוקה".

17:00/18:00 בדרך כלל מגיע ההורה השני, תעשו החלפת משמרות. אפשר לצאת לרכב על אופנים, להוציא את הכלב, ללכת לשחק עם הילד של השכן, ללכת לפארק מרוחק מהבית.
אחרי זה חוזרים לשגרה הרגילה: ארוחת ערב, מקלחות וסיפור.

2. זמן משפחתי-

מכיוון שרוב ההורים עובדים כרגיל, כאן יש זמן איכות מעולה עם המשפחה המורחבת: סבא, סבתא, דודים, אחים גדולים.

3. בניית תוכנית שבועית

יש המון סוגים, חפשו בגוגל. ההורים עם הילדים ביחד בונים תוכנית שבועית. התוכנית כוללת סדר יום, הילדים מציעים מה בא להם לעשות, ההורים שוקלים את הבקשות ומרכיבים את התוכנית. התוכנית כוללת גם משחקי קופסה, יצירה ומנוחה. ככל שתתמידו בזה, תגלו שהתוכנית מתמלאת מאוד מהר ובעצם זה נחמד להיות בחופש עם הילדים.

4. תגדירו ציפיות מראש / הכנה מראש-

"חמודים אנחנו הולכים לבריכה. לבריכה נכנסים רק עם אמא ורק עם מצופים, בלי מצופים אפשר להיות מחוץ למים". (כאשר אתם עושים הכנות כאלו מראש, הילד מוכן להם ויש סיכוי גדול שלא תתמודדו עם הקושי הזה)

שני שושן הורים טובים

5. גמישות

ילדים מבקשים לישון אצל חבר, תסכימו, למה לא? פעם אצל החבר ופעם אצלכם. זה חלק מהכיף שבחופש.

6. התמודדות עם בלגן-

כאשר הילדים יותר בבית יש גם יותר בלגן, הקפידו שהילדים מסדרים בדיוק כמוכם. (אחרת אתם תהפכו לחברת ניקיון, שירות כביסה, מסעדה…) תסבירו לכל ילדי הבית שאתם שמחים איתם בחופש, אבל הבית ממשיך להתנהל לפי אותם חוקים של סדר וניקיון. בימים הראשונים של החופש, תהיו מאוד עקבים. (הילד שכח לכבות את האור בחדר ועכשיו הוא משחק בסלון עם חבר, גשו אליו בשקט ותגידו "חמוד, גש עכשיו לכבות את האור בחדר").

7. שיעורי בית לחופש-

חופש זה חופש. תנהלו שיחה עם הילד ותסבירו לו שזאת אחריות שלו. אתם מרשים לו לא לעשות את החוברות עכשיו, אבל הוא חייב עד תאריך X לגמור את הכל. ה – X לא יהיה כמובן היום האחרון לחופש.

8. בחופש יש הוצאות גדולות יותר

גם בילויים, אבל גם דמי כיס. תגדילו לילדים במעט את הדמי כיס, אך תגדירו מראש שזה רק לימי החופש הגדול בלבד.

9. שיתוף ילדים בפעילות יומיומיות

כן עכשיו כולם בבית, זה אומר שכולם עוזרים לכולם. ילדים יכולים לפנות מדיח, לשים כביסה במקום, לפנות או לערוך שולחן, כל פעולה שהורה עושה (למעט אש וסכנות בטיחותיות) ילדים יכולים לעשות. פשוט תכניסו את זה לתוכנית השבועית.

10. לקחת את הילד לעבודה

ישנם המון הורים שאין להם אפשרות אחרת אלא לקחת את הילד איתם לעבודה . אני אישית בעד אבל צריך להיערך לזה בהתאם. אם אתם עובדים 8 שעות, תחשבו ביחד עם הילד מראש מה הוא יעשה 8 שעות במשרד, יכול להיות שהילד יכול לתייק ניירת או לעזור למזכירה. תכנון מראש והכנה מראש את הילד שהעבודה של אמא/ אבא זה לא לונה פארק.

11. יחסי אחים-

חופש גדול אמנם מאחד מאוד את המשפחה, אך גם משפיעה מאוד על יחסי אחים . ילדים מציקים לאחים שלהם, גם אנחנו עשינו את זה. מה שחשוב כאן, זה לא להיכנס להשוואות או שיפוטיות, קבעו כללים ברורים. יש אלימות, הצקות – יש הפרדת כוחות ללא בירורים.


יש לכם עוד שאלות? הסיטואציה בבית שלכם דומה? או אולי קצת שונה? אתם לא בטוחים תמיד כיצד לנהוג כדי להגיע לתוצאה שאתם רוצים?

בדיוק בשביל זה אני כאן. בשביל לעזור לכם. בשביל המשפחה שלכם.

אני כאן על מנת לעזור לכם לחוות חוויות חיוביות עם הילדים ולהראות שבמקרים מסוימים אולי יש גם דרך אחרת.

אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחה ראשונה, בלתי מחייבת, ונבדוק כיצד אני יכולה לעזור לכם להתנהל יותר נכון עם הילדים.
מחכה לשיחתכם…שני שושן,

טלפון: 0526-309-308 אי מייל: [email protected]

או WhatsApp

.

עדין מתלבטת…. זה מובן גם אני מאוד התלבטתי בהתחלה (ראי לשונית אודות)

בדיוק לרגעי ההתלבטות בניתי שאלון הורות שמורכב מ38 שאלות

תתנסי

.

.